KURKUMINA – przeciwwskazania, dawkowanie, właściwości

Kurkumina naturalnie kojarzy się z popularną przyprawą – kurkumą, ale pomiędzy nimi jest zasadnicza róznica! Poznaj kurkumę i kurkuminę, sprawdź różnice i korzyści z suplementacji! Co to jest kurkumina? Kurkumina to żółty pigment naturalnie występujący …

Kurkumina naturalnie kojarzy się z popularną przyprawą – kurkumą, ale pomiędzy nimi jest zasadnicza róznica! Poznaj kurkumę i kurkuminę, sprawdź różnice i korzyści z suplementacji!

Co to jest kurkumina?

Kurkumina to żółty pigment naturalnie występujący w kurkumie, znanej jako przyprawa stosowana i główny składnik curry. Związek ten to polifenol o właściwościach przeciwzapalnych, posiadający zdolności do zwiększania ilości przeciwutleniaczy wytwarzanych przez organizm.

Kurkumina i kurkuminoidy znajdujące się w kurkumie można ekstrahować, aby uzyskać suplementy o znacznie większej sile działania niż kurkuma. Niestety kurkumina jest słabo wchłaniana w układzie pokarmowym. Dlatego często w suplementach diety występuje z dodatkiem piperyny w celu poprawy jej biodostępności.

Opakowanie suplementów diety Curcumin 3 plus marki Aliness. Obok napis -10% z kodem "blog10", Zamów już dziś sprawdzone produkty. Poczuj korzyść z suplementacji kurkuminą. Obok pomarańczowy przycisk "sprawdź".
Aliness – Curcumin 3 PLUS

Jakie są korzyści suplementacji kurkuminy?

Suplementacja kurkuminy może przyczynić się do zmniejszenia stanu zapalnego i zwiększenia poziomu endogennych przeciwutleniaczy w organizmie. Choć potrzebne są dalsze badania, istnieją pojedyncze badania potwierdzające niewielki wpływ na poprawę objawów depresji i lęku oraz bólu i funkcji w chorobie zwyrodnieniowej stawów. Możliwe także, że kurkumina obniżenia poziom cholesterolu LDL , glukozy i ciśnienia krwi. Jednak badania w tych kwestiach nie są spójne i wymaga to dalszych analiz.

Właściwości kurkuminy
Kurkumina

Jaka jest różnica między kurkumą a kurkuminą?

Kurkuma jest popularnym korzeniem / przyprawą, a curcumina jest bardzo silną substancją chemiczną zawartą w kurkumie. Jednak nie jest to jedyna zawarta tam substancja aktywna. Kurkuminoidy są obecne w kurkumie w ilości około 22,21-40,36 mg / g w kłączach i 1,94 mg / g w bulwiastych korzeniach, więc kurkuma jest słabszym źródłem kurkuminy niż ekstrakt, gdzie koncentracja sięga często 95%! Niektóre badania sugerują, że sama kurkuma ma zalety, których nie ma sama kurkumina, ale potrzebne są dalsze badania na ten temat.

Dawkowanie, suplementacja i ważne informacje.

Jak już wcześniej wspominaliśmy kurkumina sama w sobie jest słabo wchłaniana. Wśród metod opracowanych w celu rozwiązania tego problemu istnieją dwa najpopularniejsze, a jednocześnie bardzo skuteczne:

  • połączenie kurkuminy z piperyną ( ekstrakt z czarnego pieprzu )
  • połączenie jej z lipidami (BCM-95 ® , Meriva ® …).

Aby uzupełnić kurkuminę piperyną , weź 500 mg tego pierwszego z 20 mg tego drugiego, trzy razy dziennie (tj. 1500 mg kurkuminy i 60 mg piperyny dziennie).

Aby uzupełnić Meriva ® , opatentowaną kombinację kurkuminy i lecytyny sojowej, weź 200–500 mg dwa razy dziennie (tj. 400–1 000 mg / dzień).

Kurkumina jest zwykle przyjmowana razem z jedzeniem i tak też polecamy ją suplementować.

Często spotyka się także produkty łączące w sobie ekstrakt z kłącza kurkumy oraz berberynę.

UWAGA! Jeśli stosujesz leki przeciwzakrzepowe lub przeciwpłytkowe, to koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem suplementacji. Główny związek kurkumy może wpływać na skuteczność działania tych leków.

Źródło:

https://examine.com/supplements/curcumin/

Dodaj komentarz